Paket från Umeå och Thailand

Idag kom äntligen mitt objektiv på posten! Jag längtar ordentligt efter bra väder (sol) och fina motiv (hav och båtar) så att objektivet kan få visa vad det går för. Hann skjuta några provskott med den nu innan vi satte igång med tvätt, disk och matlagning, och jag kan ju säga att det finns potential!

My new lens arrived today! I wish the weather was better (sun) and that I had some nice motives to shoot (sea and boats). However, I had time to make some test shoots before I started off with laundry, dishes and cooking. Below, I compare the maximum zoom of my old lens, to maximum zoom of my new one. Today I also received a gift from my aunt that works as a stewardess. She brought me the coolest bracelets ever from Thailand!

55 mm med nya objektivet, dvs maximalt utzoomat.
Motsvarar maximalt inzoomat på mitt 18-55 objektiv

200 mm med nya objektivet, vilket motsvarar maximalt inzoomat.
With this lens, very satisfied I is. The force is strong with this one

Efter att vi hade hämtat objektivet hade det kommit mer post. Ett paket från Thailand med fina armband i. Blev mäkta avundsjuk på lillasyster när hon fick ett rött i julklapp, så jag var tvungen att lägga en beställning med Moster som hänger där rätt mycket (flygvärdinna).

Fint brev och fina armband. Misstänker att kusinen Anna har hjälpt tomten med brevskrivningen 

55-200 objektivet och mina nya dödskallearmband

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

