Yeah yeah yeah!

På skottdagen vankas det underhållning på Debaser i form av The Sounds. Min absoluta tonårsfavorit som har fastnat på mig. Har fortfarande Ego som ringsignal, trots att låten är snart sex år gammal. The Sounds spelning, tillsammans med bl.a. Melody Club på Nöjesparken i Varberg, var den första konserten jag gick på utan att mamma eller pappa var med. Året var 2003, det regnade och jag hade muddbyxor på mig (Haha, minns ni dom? Trekvartsbyxor, pösiga med mudd som man hasade upp en bit på benet). Jag tog bilder med en engångskamera och njöt av att hoppa som en galning och skrika mig hes i varenda sång.

Sådant trams orkar jag inte med längre. Jag har blivit gammal. När jag går på konsert får jag ont i ryggen av att vänta länge, jag stör mig på folk som knör och jag hoppar inte. Tursamt nog, ska lillasyster med på sommarens festivalbravader. Hon sänker därmed medelåldern i gänget med 1,1 år och förhoppningsvis bidrar hon med lite fräsch konsertgalenskap.

Som sagt, den 29/2 blir det The Sounds tillsammans med Henke. Här kommer favoriten från förra skivan.

February, 2 equals The Sounds together with Henke. I’ve listened to their music since high school and I can clearly remember what it felt like when I saw them live for the first time. I was 15 years old and it was the first concert I went to without my parents. It was raining. I jumped around like a maniac and screamed until my voice sounded like a crow. Nowadays, I’m too old for such behavior. Fortunately, my sister will join us for the Peace & Love festival this summer. Thereby, she lowers the mean age by 1.1 years. Hopefully, that will be enough to experience some concert mania again. However, here’s my favorite song from their last album.

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

