Pirr inför morgondagen

Imorgon börjar jag på mitt nya jobb. Eller ja, examensarbete, men ändå. Blir typ som att jobba fast utan lön. Ska alltså börja pendla till Stockholm. Blir intressant.  Som tur är har jag fixat 10.1-tummare och gratis internet har jag på bussen. I och för sig kan jag tänka mig att resorna mest kommer att utnyttjas till sovande och musiklyssnande…

För övrigt känns det hela väldigt spännande! Imorgon blir det nog inte mycket till jobbande dock. Skulle tro att det blir mest introduktion och ”här har du ett passerkort”-prat. Har packat väskan inför resan hem också. Känns så himla bra att jag ska få börja terminen med en liten hälsoresa. Är verkligen semester att komma bort från vardag och inte planera ett skit.

I will start my new job tomorrow. More correctly, I will start my master thesis. I guess it will feel more or less like work except for the lack of salary. So, I will start my new life as a commutator. Interesting. Luckily, I’ve bought a 10.1-incher  and the busses have free Wi-Fi. I guess I will end up sleeping with music in my ears…

However, everything about this feels very exciting! I will probably not work that much tomorrow. I think most of the day will be spent on introduction and ”here is your pass card”-talk. I have packed my bags for the trip home also. Feels very good to start this semester with a ”health-trip”. It’s just like vacation. Getting away from the weekday boredom and not plan a single thing.

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

