Att pendla och att planera helgen

Dagarna blir långa när man pendlar. Dock tror jag att jag är på god väg att vänja mig. Somnade inte ens på hemvägen. På lördag firar jag och Henke fem år. Då blir det nog lite extra mysigt. Kanske käka ute? Eller vad fan, ibland känns det som att vi gör lika god mat själva. I och för sig är det ju skönt att slippa göra något. Vi får se helt enkelt. Jag är lite sugen på bio också. Eller kanske utgång? Tips någon?

Idag har jag plockat upp mina C. difficile ur frysen. De luktar häst/stall. Gott. Betydligt godare än en average tarmbakterie. Nu ska de gotta sig i två dygn och sedan blir det förhoppningsvis PCR. Nu ska jag duscha, sen House.

The commuting days are so long. But I think I am getting used to it. I didn’t even fell asleep on the bus home today. On saturday we (Henke and I) have our fifth anniversary. Eat out? What ever. Sometimes it feels like we can make equally good food at home. On the other hand it’s nice to be served. Let’s see. I want to go to the cinema too. Or to the pub? Tips?

I’ve defrosted and grown my C. difficile today. They smell just like horses/stables. Nice. Much better than an average intestinal microbe. Hopefully, I will run the first PCR on thursday. Time for a shower, then House.

 

Bua hamn, 18 januari 2012 – Jag saknar’t
Bua harbour, January 18 2012 – I miss it

Categories: Vardag | 4 kommentarer

Inläggsnavigering

4 thoughts on “Att pendla och att planera helgen

  1. Det är alltid mysigt att gå ut och äta! På fredag ska jag och tosse gå på bio och sedan gå och äta på Johns Place. Fast vi är ju dock inte så duktiga på att laga mat själva så för oss är det inte direkt ett val😉 Det blir nog mysigt vad ni än gör!🙂 kramis

  2. Åh saknar mikrobiologi! Va handlar ditt examensarbete om Fiji?
    Ingen expert på Uppsala direkt så kan inte riktigt rekommendera nått…
    Men ni kommer få de supermys ändå tror jag🙂, tänk att för 5år sen låna jag ut mitt fritidskaaarde och sa till dig att ta tåget till Borås😉, hihi!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

