Sjukling

Ischlo pischlo som Kenny Starfighter hade sagt. Min hals är ännu värre idag. En rolig virushistoria med en touch av feber och snorig nos. Infektionsbiolog som jag är, tänker jag inte belasta sjukvården även om jag mår piss. Är det virus = ingen antibiotika, är det bakterie = Fia vill inte ha någon antibiotika. Den ska vi hålla hårt i (med tanke på resistensutvecklingen) och bara använda när folk kan dö. Jag räknar med att överleva detta.

Har tillbringat dagen med att sova (vilket inte är skönt för jag blir bara superslemmig) och att titta på SVT’s Äkta människor. Riktigt bra faktiskt! Nu ska jag ta en Bamyl, försöka äta något och se tredje avsnittet som ligger ute på SVTplay.

Hoppas att jag kan jobba imorgon. Har fått resultat att analysera och jag hatar att ligga hemma som en trasa och göra ingenting.

Ischlo pischlo as Kenny Starfighter would have said. My throat is worse today. A funny virus thing with a touch of fever and runny nose. As an infection biologist, I don’t wanna bring extra work for the hospital staff, even though I feel like crap. If this is caused by a virus = no antibiotics, is it caused by bacteria = Fia don’t want antibiotics. We have to save it for the severe cases (since there is increasing resistance) and only use it when people might die if they don’t get treatment. I count on surviving this time.

I’ve spent the day on sleeping (which isn’t pleasant since I just get phlegm in my throat) and watching SVT’s Real humans. It’s really good! Time for Bamyl, give food a try and see the third episode of Real humans.

I hope I can work tomorrow. I’ve got results to analyze and I hate laying here doing nothing.

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

