Campingnatt nummer 2

Fredag. Jag hade planerat jobb, använda mitt massagepresentkort och ha mysig middag tillsammans med Henke. Nummer ett gick bort redan igår efter att ha insett att man inte kan jobba när man mår piss. Ytterligare en camparnatt på soffan med ytterst lite sömn. Får jag inte sova på riktigt (mer än tre timmar i sträck) snart blir jag tokig. Påsarna under ögonen växer och jag ser ut som ett spöke (mer än vad jag brukar dvs).  Nummer två på planeringslistan gick också bort. Massage vid förkylning är inte bra (av någon anledning?) och blotta tanken vid att ligga ner platt på mage får mig att få slempanik. Den mysiga middagen med Henke ska vi nog kunna få till i alla fall. Krämig sparrisrisotto med parmesan står på menyn. Till detta vill man ju självklart ha ett glas vitt, men vi får väl se hur det blir med den saken.

Läste på Sara Jönssons blogg att hon minsann tänkte ”klä sig frisk”. Hon skrev att man faktiskt inte blir friskare av att sitta i mjukiskläder hela dagarna, utan tänkte ta på sig fina kläder och piffa sig för att känns sig bättre. Ligger någonting i vad hon säger så jag kanske borde prova för fredagskänslans skull.Imorgon vill jag åka till Carlings som har massa coola saker just nu, vilket de inte har haft på åratal! Jag härmar Emma och slänger upp mina favoriter i ett kollage.

Friday. I planned work, using my massage gift card and have a nice dinner  with Henke. Number one was ruled out yesterday when I realized that you can’t work when you feel like crap. Had another camping night on the couch with too little sleep. If I don’t get more sleep soon (more than three hours in a row), I’ll go crazy. The bags under my eyes are growing and I look like something arisen from the dead (i.e. more than usually). Number two on my list was also ruled out. Massage is not good when you have a cold (for some reason?)  and the thought of laying on my stomach gave me phlegm-panic. The dinner with Henke is still possible. Creamy aspargus risotto with parmesan is on the menu. Of course you want a glass of white wine to go with that, but let’s see what I manage.

I read Sara Jönssons blog before. When she is sick she likes to ”dress herself well”. She wrote that you don’t feel better by laying all day long in pajamas, so she thinks it’s better to dress up and put some make-up on to feel better. Maybe it’s worth trying, for the sake of Friday feeling. Tomorrow I want to go to Carlings to check out all their cool stuff they have.  I copy Emma and post my favorites as a collage.

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

