Den mysiga middagen

Vi fick till en mysig middag till slut. Blev till och med ett glas vin till mig trots min risighet. Men det var gott! I afton blev det sparrisrisotto enligt förra årets vinnare av Masterchef – Louise Johansson. Jag som har hört att det ska vara svårt att få till en risotto med rätt krämighet och kärna var lite nervös inför matlagningen. MEN, receptet var busenkelt och resultatet blev jättegott! Om du provar, tänk på: Jag tyckte  att riset var klart innan all buljong var tillsatt, så jag skippade en deciliter mot slutet, annars var allt bra. Är säkert olika på olika spisar och beror på vilken temperatur du kör med.  Enligt receptet räcker det till fyra personer, men jag och Henke käkade lätt upp alltihop. Ska man ha det som förrätt räcker det dock till fyra.

Kommer definitivt köra på detta receptet igen. Riktigt gott och sjukt enkelt! Nu ska jag leta upp någon film att kika på och smutta vidare på mitt vin. Natti!

We managed to pull off the dinner at last.  I had my glass of wine, even though I’m sick. But it was good! Tonight I served aspargus risotto according to last year’s winner of Masterchef Sweden – Louise Johansson. I had heard that it is quite hard to make a risotto that is both creamy with enough ”core” in the center of the rice, so I was a bit nervous about the cooking. BUT, the recipe was very simple and the result was so good! If you try this, think about: I took less broth because I considered the rice finished earlier. Probably depends on your stove and at what temperature you cook. The recipe is for four persons, but Henke and I easily ate all of it. If you serve it as an appetizer, it’s enough for four.

I will definitely cook this again. Really good and insanely simple. Time to look up a movie to watch and take a zip on my wine. Good night!

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

