Dagens drog

Ny vecka till ära har jag trappat ner på drogerna. Bara en Bamyl, en Zyx och två omgångar Otrivin. Det tar sig! Dagens nya drog är Rolling Stones. Jag har lyssnat på Get off of my cloud sjumiljoner gånger idag. Nästan.

Startade dagen med att köpa nytt nässpray på Pressan. ”Menthol eller vanligt?” undrade killen i kassan. ”Vanligt” svarade jag. ”Bra val” tyckte han. Jag fick aldrig veta varför. Är mentholnässpray mindre gott än vanligt? Rökare brukar ha samma negativa syn på mentholcigaretter. Inte för att jag tycker synd om cigaretter. Jag tycker inte om någon av dom. Men fortfarande, vad har menthol gjort mänskligheten? Jag tycker att det låter ganska trevligt.

To celebrate the new week, I decided to scale down on my drugs.  Only one Aspirin, one Zyx (for the sore throat) and two shots of Otrivine. Not bad! The new drug today is the Rolling Stones. I’ve listened to Get off of my cloud seven million times today. Almost.

I started the day with getting new nasal spray. ”Menthol or regular?” the guy by the desk asked me. ”Regular” I responded. ”Good choice” he said. I never found out why it was a good choice. Is menthol spray less tasty than regular? Smokers tend to have the same negative view on menthol cigarettes. Well, I don’t feel sorry for cigarettes. I don’t like any of them. but still, what have methol done to humanity? I think it sounds quite nice.

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

