Two worlds

Idag har det snöat hela dagen så den där invigningen av bootsen får nog ligga på is (höhö) ett tag. Denna vecka har det blivit mycket musik på bussen till och från jobbet. Som jag berättade tidigare har Rolling Stones spelats till öronen blödde. När jag fastnar för en låt, snöar (höhö #2) jag in mig totalt och lyssnar på den hela tiden. Sedan tröttnar jag och lyssnar inte på låten på flera månader, sen börjar det om. Idag har jag återfunnit soundtracket till Disney’s Tarzan. Min favorit är helt klart Two worlds (Vi finns på samma jord) som står för själva öppningsscenen i filmen. Den bästa öppningen någonsin. Mitt i prick.
It’s been snowing all day long so my desire to use my new boots have chilled (hehe) a bit. It has been a lot of music on my way to work/home this week. As I’ve told you earlier, I played Rolling Stones until my ears bled the other day. When I find I song I like, I listen to it all the time. Then I get sick of it and abandons it for months, and then it starts over again. Today I re-discovered the soundtrack to Disney’s Tarzan. My favorite is Two worlds from the opening scene. The best opening ever. Spot on.
Categories: Vardag | 3 kommentarer

Inläggsnavigering

3 thoughts on “Two worlds

  1. Åh bra bra!
    Men vetusan om något slår öppningslåten i Lejonkungen. Den är fan helt sinnes, speciellt den svenska versionen!

    • Ja, Lejonkungen är helt klart med och slåss där i toppen. Lite mer dramatik i Tarzan-inledningen dock. Händer sjuk mycket på fem minuter. Dock vinner ju Lejonkungen ”bästa Disney film” totalt sett.

  2. True!🙂

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

