Got soup?

Idag gjorde jag en tabbe. Igår när vi lagade middag blev det inga rester som jag kunde ha med mig i lunchlådan till jobbet, så imorse tog jag en burk med grön ärtsoppa som Henke lagade för att tag sedan. Jag packade ner en macka til det och gav mig iväg. När det väl blev lunch var jag jättesugen på soppan som hade stått på mitt skrivbord och läskat mig hela förmiddagen medan den tinade. När jag väl fick smaka första skeden på soppan smakade den väldigt lustigt. Smaken var bekant, men inte fasen var det någon ärtsoppa. Jag smakade igen och kom på vad det var. Blomkål- och broccolimos. Där satt jag med en burk mos och en macka. Heja Fia!

I made a mistake today. Yesterday when we had dinner, there were no leftovers for me to bring for lunch today, so I decided to take something from the fridge. I found some green pea soup that Henke made some weeks ago. I made a sandwich to go with the soup and left. When it was time for lunch I was so hungry and longed for my soup that had been tempting me all day, standing there on my desk thawing. When I got to taste the first spoon of soup it tasted really awkward. The taste was familiar, but it did not taste like pea soup. I tasted again and found out what it was. Coli flower and broccoli mash. There I was with my mash and a sandwich. Go Fia!


Categories: Vardag | 3 kommentarer

Inläggsnavigering

3 thoughts on “Got soup?

  1. Bra jobbat Fia Lotta gräslök!

    Men btw om vi skulle förlova eller gifta oss har jag hittat våra ringar kolla här!!:
    http://9gag.com/gag/2498373

  2. Gilles

    The haircut you got on the front page of your blog is just so cool !

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

