At my work

Som de flesta av er redan vet läser jag min sista termin på Masterprogrammet i infektionsbiologi. Kort sagt kan man säga att jag har lärt mig det mesta om hur bakterier, virus och parasiter gör för att knäcka vårat immunförsvar och hur våran kropp svarar för att bli av med inkräktarna. Jag har lärt mig otroligt mycket under mina tio terminer i den knasiga akademiska världen och nu ska det hela avslutas med ett examensarbete innan jag blir vuxen och börjar arbeta som hederligt folk. Bjussar på några bilder från labbet där jag gör mitt exjobb. Enjoy!

As many of you already know, I study the last semester of the Master program in infection biology. Briefly, you can say that I’ve learnt what bacteria, viruses and parasites do to break our immune system and how our bodies respond to get rid of the intruders. I’ve learnt a lot during my ten semesters in the weird academic world and now I will end it with a degree project before I grow up and start working like decent people. Wanted to show you some pictures from the lab where I work on my degree project. Enjoy!

image

En blodagarplatta med bakteriekolonier på
A blood agar plate with bacterial colonies

image

Ingången till mitt lab
The entry to my lab

image

Min bänk med pipetter, märkpennor, odlingsmedium…
My bench with pipettes, marker pens, growth medium…

Categories: Vardag | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “At my work

  1. Åh saknar mikrobiologi som tusan när jag ser detta! 😦

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

