Vintern stannar ett tag till

Idag mår jag bra i min mage igen. Firade det hela med att äta middagen som var planerad till i fredags. Tacogratäng. Imorse var vintern tillbaka i Uppsala. Minus nio grader krävde vinterjacka och Fias mod sjönk en smula. För att bli på bättre humör drömmer jag om husdjur på blocket för att sedan bli sorgsen igen när jag kommer ihåg att Henke är allergisk. Jag drömmer vidare ändå tror jag. Man blir åtminstone på bra humör.

I feel fine today and my stomach doesn’t hurt anymore. I celebrated this with the dinner that was planned for Friday. Taco gratin. The winter was back in Uppsala this morning. Minus nine degrees celsius, the winter parkas was back on and my spirit got a whip. To feel better I read pet ads online and dream about having a lot of animals. Then I remeber that Henke is allergic and gets sad again. I keep on dreaming anyway. At least I get in a good mood.

När jag kom hem från jobbet var månen snygg. Jag var dock inge vidare på att fånga det hela på bild. Måste plugga lite teori till nästa gång. 

When I got home from work the moon was very handsome. However, I wasn’t that good at capturing it. I think I have to study some theory before I give it a try again.

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

