Keep her where she belongs

Dessa retro reklamaffischer, som jag hittade via MSN, hade knappast blivit godkända idag. Och tur är väl det! Idag kan man inte annat än att skratta åt det hela.  Oj, vad jag hade varit singel om jag hade varit ung då. Ingen hade tyckt att det var ok med en frispråkig kvinna som ville plugga på universitetet. Humbug hade de sagt och kedjat fast mig vid spisen. Det var ta mig tusan inte bättre förr.

Idag har jag och Henke grillat och ätit riktig tjockismat till middag. De är ok på helgen tycker vi och toppar det hela med ett par bärs (taxfree longdrinks för mig, men det låter inte lika avslappnat och coolt). På TV går det absolut ingenting så det blir en riktig soffkväll. Henke spelar gitarr för mig och jag bara sitter här och lyssnar med fötterna på bordet. En ganska bra fredag, helt i min smak.

I found these retro commercial posters on MSN before. None of them would probably have been accepted today. Luckily. Now a days we can just laugh about it. Wow, I would have been so single if I would have been young back then. Nobody would have liked an outspoken woman that wanted to study on the university. Humbug, they woud have told me while chaining me by the stove. Everything wasn’t better in the past.

We had a BBQ tonight consisting of true fatso-food. We believe it is OK in the weekend and spiced the dinner with a couple of beers (tax-free long drinks for me but it doesn’t sound as relaxed and cool). Nothing at all on TV tonight so this will be a lazy couch evening. Henke is playing the guitar for me and I am just listening with my feet on the table. A quite nice Friday, exactly my taste.

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

