Maybe I’m hallucinating, hyperventilating if you asked me now then I couldn’t tell you why

Min nya telefon är i Bua. Ja, pappa står fortfarande på mitt abonnemang så jag kunde inte skicka den hit. Pappa jobbar i Oskarshamn och kommer till Bua på fredag, vilket innebär att jag får telefonen i början av nästa vecka typ. För att stilla min hunger en smula, beställde jag ett sketasnyggt zebraskal att pynta den med idag. Kommer att matcha mig alldeles utmärkt!

Dagens stress ligger i att skolan snart är slut viket innebär att min stabila ekonomi snart inte kommer att få en kontinuerlig påfyllnad. Det är det som stressar mig mest. Jag är ett sånt jäkla planeringsfreak och att inte ha en plan för närmaste året gör mig alldeles nipprig. Snälla, säg någonting lugnande och peppande medan jag hyperventilerar i en brun papperspåse. Får mig att tänka på en Hanson-favorit från 1997. Mitt första möte med ett s.k. ”hidden track”.  Först jag trodde att det var något fel på cd:n när jag hittade låten i slutet av skivan. Förlåt mig. Jag var nio.

För övrigt orkar jag inte ens kommentera veckans snackis – kvinnan i melodifestivalpubiken med de håriga armhålorna. Folks argument är så jävla lama. Om det ens är ett argument och inte bara en elak kommentar. Ni vet vad jag tycker. SKÖT DITT OCH SKIT I ANDRA! Ungefär så. Istället passar jag över till en tjej med sjukt vettiga åsikter om ideal som verkligen är någon att se upp till. (Mamma, jag kan tänka mig att det är något för dig.)

My new phone is in Bua. Well, my dad is still the owner of my telephone subscription so I couldn’t send it directly to me. My dad works in Oskarshamn during the weeks which means that he can get it at the post office on Friday and I will probably have it here in the beginning of next week. To still my hunger a bit, I ordered a zebra back cover for the phone today. It will suit me just perfect!

Stress of today is that my education will be done soon which means that my stable economy soon will lose the regular input I’m used to. It’s so stressing. I am such a planning freak and it freaks me out to not have a plan for the coming year. Please, say something kind to cheer me up while I hyperventilate in a brown paper bag. Makes me think about this Hanson favorite from 1997. My first experience of a ”hidden track” and when I found it I first thought it was something wrong with my CD. Forgive me. I was nine.

Categories: Vardag | 5 kommentarer

Inläggsnavigering

5 thoughts on “Maybe I’m hallucinating, hyperventilating if you asked me now then I couldn’t tell you why

  1. What’s your degree in?

  2. Gilles

    Before then, send one CV every week. For now, accumulate a lot of books on your shelf, read many, especially the non-fiction ones 🙂

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

