Vård av sambo

”VAS” kanske vore något att införa? Igår blev Henke sjuk (surprise…) igen. Misstänkt vinterkräksjuka. Han är nu återigen i karantän i sovrummet och bannlyst från köket. Synd för honom att jag pluggar det jag gör. Förmodligen tjatar jag hål i huvudet på honom med mina virusfakta. Idag jobbar jag alltså hemifrån för säkerhets skull. Dels behöver han min hjälp och dels avskyr jag själv när folk inleder morgonfikat med: ”Jag har inte sovit en blund! Familjen har kräkts hela natten!”. Ve och fasa om jag skulle bli sjuk på bussen dit/hem! Nä, när jag kan jobba hemifrån är det vad jag tänker göra. Femte omgången kräksjuka på förskolan där Henke jobbar, just för att folk inte håller sina ungar hemma. Nu blir det rapportskrivande fram till lunch. Sen paus.

In Sweden we are allowed to stay at home when our kids are ill. I suggest that we introduce the same system when our defactos/husbands/wives are ill. Henke is ill (surprise…) again. Probably winter vomiting disease. Quarantine in the bedroom and banned from the kitchen again. Too bad for him that I study infection biology. I guess I nag holes in his head with all my virus information. So. I work on my report from the couch today. He needs my help and personally I hate when people starts the morning break with: ”I haven’t slept at all tonight! The entire family have been vomiting all night long!”. And what if I gets sick on the bus. Nope, I can work at home and so I will do. Fifth round with vomiting disease on the daycare where Henke works, just because people doesn’t keep their kids at home when they are/have been ill. Now. Report until lunch. Then break.

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

