Not a west coast summer this year

Jag fick jobbet! Sommaren kommer alltså tillbringas i Uppsala. Kul, för att jag har jobb och tråkigt eftersom att jag knappt kommer hinna bada i saltvatten och hänga på altanen i Bua. Det får bli snabbvisiter över helger, men ack vad jag kommer sakna västkusten när den är som bäst. Åter till jobbet. Jag ska jobba på SVA – Statens Veterinärmedicinska anstalt med att analysera salmonellaprover. Majoriteten av er som läser tycker säkert att det låter sjukt äckligt och fruktansvärt tråkigt, men som äkta nörd tycker jag att det ska bli superkul att få lägga till ytterligare en bakterie till CV:t. Lite som att samla Pokémon.

Halsen mår fortfarande inte bra och jag hostar som en dåre. Idag blir det köttsoppa till middag och senare symöte med mamma på Skype så att jag kan fortsätta på min ”Lunarstormfilt” i härligt petrol, orange och grått.

I got the job! This summer will be spent in Uppsala. Good, since I have a job and bad since I won’t have time to swim in salt water or hang out on the balcony in Bua. It will be quick visits during weekends, but  I will miss the west coast at its best. back to my new job. I will work at SVA – the national veterinary institute, with salmonella analysis. The majority of my readers will probably find this very disgusting and insanely boring, but as a true nerd I think it will be exciting to add a new bacteria to my CV. Just as collecting Pokémons.

My throat still hurts and I cough like I don’t know what. Swedish meat soup for dinner and later ”sewing meeting” on Skype with mom so that I can continue my ”Lunarstorm-afghan” in lovely petrol, orange and grey.

 

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

