In the end of a master thesis

Måste be om ursäk för mitt bloggande på sistone. Jag är i slutskedet av mitt examensarbete på masternivå, och ni som har gjort ett sådant vet vilket helvete det är mot slutet. Massa deadlines och en prestationsångest som heter duga.

Idag har jag och Henke startat dagen med en god frukost för att sedan bege oss ner till stan för lite shopping. Hittade ett snyggt spetslinne och två bandeu-Bh:ar. Provar aldrig när jag köper kläder (förutom när jag köper byxor) och plaggen passar alltid när jag kommer hem. Förutom idag. Bh:arna var för små. Jag underskattade mina boobs. Tillbaka till affären imorgon. För visst får man byta Bh:ar?

Senare ikväll vankas det efterrätt à la pappa, dvs. glass-å-bär. ”Bären” är i själva verket fruktcocktail, men det spelar ingen roll. Glass-å-bär låter bättre glass-å-fruktcocktail ändå.

I have to apologize for my blogging lately. I’m in the end of my master thesis and those of you that have gone through one, knows what a hell of a life it is with all the deadlines and performance anxiety.

Today, Henke and I started the day with a good breakfast and then we went downtown for some shopping. I found a nice lace tank top and two bandeau bras. I never try the clothes before I buy them (except for when I buy pants) and they always fit well. Except for today. The bras were too small. I underestimated my boobs.  You can change bras right?

Later this evening we will have dessert à la dad, which means ice cream-n-berries. The ”berries” are actually tropical fruit, but it doesn’t matter. Ice cream-n-berries sounds better than ice cream-n-tropical fruit anyway.

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

