Sunday and Monday

Idag har jag börjat jobba på SVA! Det har gått jättebra och jag har både hunnit med att få passerkort och börja greja på Salmonellalabbet. Alla verkar jättesnälla så denna sommaren kommer nog att bli bra. Träffade också en gammal jobbarkompis från ett tidigare jobb. Vi jobbade tillsammans hela sommaren på SLU 2010, så det var roligt att prata med henne igen.

Idag har Uppsala haft underbart sommarväder så jag och Henke gjorde middag utomhus idag. Grillade hamburgare ochhade det mysigt i solen. Nu luktar vi grill och eld så det får bestämt bli en dusch snart. Hoppas på sådant här väder lagom till Peace and Love festivalen. Snälla Herr väder, bli jättemegabra då!

I söndags innan jag for hem från Västkusten var jag och tittade på ett hus. Ett alldeles eget litet hus på landet, så som jag vill ha det. Dock var det på tok för mycket att fixa så det huset var lite för övermäktigt för min smak. Men snart, snart flyttar jag hem för gott.

I’ve started working at SVA today! Everything went just fine and I’ve already got my key card and started to work at the Salmonella lab. Everybody seems to be very kind so I think this summer will be great. I also met an old friend from a former work. We worked together at SLU in 2010 so it was very fun to meet her again.

Uppsala have had a wonderful summer weather today so I and Henke decided to cook dinner outside today. Grilled hamburgers and had a nice time in the sun. We smell like smoke and fire now so I think it’s time to take a shower soon. I hope the weather will be like this at the Peace and Love festival. Please Mr. weather, be like this then!

On Sunday, before I took the bus home I took a look at a possible new home. My own little house on the countryside. Just like I want it to be! Unfortunately there was too much work to do to get the house in a nice condition. But soon, soon I’ll move back home for good.

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

