Like a derby girl

Fy fan vad kul! Ursäkta språket, men efter att ha varit ute och provat inlinesen i trekvart är jag som pånyttfödd. Jag hade glömt bort hur kul det var! Var säkert fem år sedan jag åkte senast och i början var det lite knaggligt, men tillslut fick man upp farten. Tappade bara balansen en enda gång och satte mig rakt på rumpan. Från stillastående…Att åka snabbt gick alltså fint, men att stå stilla nej. Ologiskt.

Nu är jag jättevarm! Att åka inlines är jobbigare än vad man kan tro och hela kroppen får verkligen jobba. Imorgon förväntar jag mig alltså träningsvärk och ett blåmärke på låret/skinkan. Just like a derby girl!

Damn, that was fun! Sorry about the language, but after trying the inlines for 45 minutes, I am re-born.  I had forgot how funny this is! I haven’t been skating at all the last five years so in the beginning I wasn’t that good. But after a while I got my skills back again. I lost my balance one and sat down right on my bottom. From standing still…skating fast went fine, but standing no. Not so logical.

Now, I am very warm! Skating is tougher than you think and the entire body really gets a workout. I expect sore muscles and a bruise un my tigh/bottom tomorrow. Just like a derby girl!

image

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

