Challenge: DIY

Igår frågade mamma om vi skulle ha symöte. Ja, vi har symöte och nej, jag är inte 72. Skype på och virknålen i handen. Ett glas Baileys och sen börjar vi. Igår var jag dock inte på hugget alls. Denna sommaren har varit vädigt virkfattig överlag och igår var alltså inget undantag. Hoppas att jag orkar komma igång igen snart. Har mitt filtprojekt i grått och petrol, plus någonting i plommon som förmodligen kommer att bli höstens Fia-färg. Like it alot. Kanske är det just färgerna som gjort mig opepp? Nästa sommar borde jag kanske virka i ”gröna äpplen” och vitt istället för i murriga depressionskulörer? Men vad passar i att vara knallgrönt egentligen?

Yesteray my mom asked if we could have a ”sewing meeting”. Yes, we do have sewing meetings and no, I’m not 72. Skype’s on and the crochet needle is in my hand. A glass of Baileys and then we’re set. But not this time. This summer has been lacking crocheting and yesterday was no exception. I hope I can get started soon. I have my afghan project in gray and petrol, plus something in plum, which will be this fall’s Fia-color. Like it alot. Maybe it’s the colors that bother me? Next summer I think I should give ”green apples” and white a try instead of these sullen depression shades. But what will look good in bright green?

image

image

 

Ja, det är en Stormtroopermask i bakgrunden…
Yes, that’s a Stormtrooper mask in the background…

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

