Härmed förklarar jag…

…dagen som pissdålig. Idag har det inte blivit många rätt alls. Allt har gått mot mig känns det som. Alla har väl i och för sig sådana här dagar ibland. Idag var det min tur.

Dagen började med att jag insåg att jag hade glömt några viktiga anteckningar hemma. Drog in på säklab där filtret som isolerar min rymddräkt från luften i labbet föll i golvet. Lyckligtvis hade jag städat bort mina bakterier och fått mina vaccinationer så risken för exponering bedömdes som minimal.

Inte nog med det, ringer Henke och berättar att han har kräkts. Och jag hatar kräk. Mer än de flesta tror jag. Jag har hellre influensa i tre år än kräks en gång. Iväg till affären efter jobbet för att köpa blåbärssoppa till sjuklingen. Där var alla irriterande. Barn som skulle välja kräm i hundra år, folk som stod ivägen och gubbar som la träklossen i kassan mellan mina varor så att det blev fel.

Kommer hem och inser att det är krånglig mat på menyn. Fixar, äter och slappnar av. Frågar kräkdjuret om han vill ha något. ”Glass” svarar han. Det han mest av allt ville ha från affären, det glömmer jag. Ut igen. Piggelin. Hem.

Nu ska jag fanemej äta choklad och där med basta!

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

