Snön ligger vit på taken, endast Fia är vaken

Ja. Det är sant. Henke sover, ute ligger mer än en decimeter snö och termometern visar på ca -15. Ullsjalen som mormor har stickat åt mig var räddaren i nöden i morse kan jag ju säga.

Och så blev det december huxflux. Vart tar alla dagar vägen? I helgen har jag hunnit med att komma hem från Umeå, fika med gamla klasskompisarna, testa julmust lagrad på fat, adventspynta och låtsas-shoppa grejer till nya bostaden. Vart den nu blir?

Hur som haver. Julmusten var hundra gånger godare än vanlig. Mindre söt och en skön eftersmak av kaffe. Extra plus för lyxig ”skumpaflaska”. Ett måste på julbordet i år. Ni hittar den på Systemet förresten. Alkoholfri. Typ.  Årets julpynt är det sista i Uppsala. Ever. Jag lär ju inte flytta tillbaka hit skulle jag tro. Alltid lika mysigt att plocka fram grejerna och börja peppa inför jul. Glögga, käka clementiner och  tända på tok för mycket ljus. Om det kan bli för mycket av den varan det vill säga.

Såhär ser det ut hos oss när det lackar mot jul. Nu: låtsas-shopping-dags.

Stjärnan

Valnötter

Hej lilla tomte

Granen

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

