Godnatt Gottsunda

Snart lämnar vi dig för evigt. Det har varit ett helvete och ett sant nöje att lära känna dig. Åt skogen med äckliga trappuppgångar fyllda av klotter och pisslukt och heja alla fina människor från hela världen som samlats här. Heja frisören som gav mig pinnstolarna trots att de inte var hans, med kommentaren ”Vorfor do inte tar? Om man ställer så, man vill kasta!”. Heja Birgitta och Gabor en trappa upp som är trevligast i världen och ordnar knytkalas.

Jag har hatat att ingen kan klockan i tvättstugan. Jag har blivit galen på ungarnas gap efter nycklar till porten. ”Paaaaappaaaaaa! Kasta ner nycklarnaaaaa, jag kommer inte iiiiiin!”. Jag har muttrat över städerskan som använder smutsigt vatten när hon skurar (läs flyttar runt smutsen) i trappuppgången, och jag har flippat på frysen som stänger av sig själv.

Hursomhelst, blir jag stolt när grabbarna i Labyrint vinner bästa hiphop i P3 guld. På något vis har väl stadsdelen bitit tag i mig och jag är inte sen att försvara den när folk pratar skit.

Nu åker vi Gottsunda. Och vi ses aldrig igen.

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

