Kvinnodagen passar utmärkt som kepsövningsdag tycker jag

Kvinnodagen! Fanfar! Barabam-pampa-pada! Det är nu man ska vara smart och skriva långa texter om genus och jämlikhet men…jag orkar inte! Det är så jävla inne att vara PK och prata genus att jag inte pallar mä’t. Genuspratet är liksom mättat. Som att försöka lösa upp fem kilo salt i en deciliter vatten. Det går liksom inte. Vi har hört alla infallsvinklar och argument.  Jag orkar inte med diskussioner längre, utan tänker bara tycka synd om de som inte förstår. De mindre vetande kan få vara just mindre vetande för hur mycket vi än går på och förklarar att alla är lika mycket värda och att vi måste hjälpas åt så kommer de inte att fatta. Jag hoppas att evolutionen sorterar bort allihop.

Idag då, undrar ni. Inte mycket. Soligt och vackert. Gick ut, in public, och övade på att ha keps. Nya jobbet har nämligen keps med i den obligatoriska uniformen, vilket skrämmer mig en smula eftersom att 1. jag trivs inte i keps och 2. jag klär inte i keps. Jamensåatt, det är la bara att öva på.

Igår inhandlades det lite nya växter till lägenheten. Eller ja, lite å lite. Tusen spänn gick det på, men fint blev det. Hann också med en sväng till teatern där vi tittade på lillasysters sista konsert innan studenten. Hon var duktig som vanligt såklart!

Blomster

Kepsövning

Categories: Vardag | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Kvinnodagen passar utmärkt som kepsövningsdag tycker jag

  1. keps är de bästa som finns😀

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

