Förkylning och kamininvigning

Bah, vilken toksnuvig helg jag har haft! Låt oss börja med fredag. Upp och iväg till Gbg tillsammans med mormor och morfar. Jobbintervju på schemat följt av noisette-muffins på Ahlströms konditori. På kvällen blev det middag och fotboll på Skepparevägen. Och då! Bam! Som en blixt från klar himmel kom förkylningen. Förvånande hur snabbt man kan gå från frisk till helt nere.

Lördag. Jag minns inte ens? Jo. Henke och pappa påbörjade bygget av lastpallssoffbordet medan jag, syster och mor satt på altanen i, hör och häpna, 34 grader och solade oss. Soltemperatur såklart, men ändå. Kom sommar kom! De produktiva männen hann också med att såga till betongskivan som ska sitta bakom våran fusk-kamin för att skydda väggen från värme, vilket resulterade i en premiär-eldning lagom till kvällen.

Och till slut söndag. Fortfarande förkyld och tråkig. Såg film. Åt våfflor och korv. Dock inte koopererat till en och samma rätt som i Kopps, vilket säkerligen hade varit mycket mera spännande. Somnade på soffan och vaknade mitt i natten. Tur för mig att jag är ledig idag. Annars hade hela dagen varit förstörd.

Kamin

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

