Jag visste väl att det var något jag hade glömt!

Fan, jag skulle ju  ladda upp Dublinbilderna igår. Grejade som tusan med tvätt och uteplats och tänkte hela tiden: ”Vad 17 är det jag har glömt?”. Idag kom jag på’t. Inte världsviktigt på något sätt och vis, men ändå.

I veckan då? Henke fick med sig någon av alla vidriga äckelpäckel magåkommor med sig hem från jobbet, vilket = Fia flyr fältet. Flyttade hem till mamma och pappa och bodde där tilsl allt, enligt boken, skulle vara väck. Kom hem igår (ja, jag har ju hälsat på stackarn under veckan och sett till att han har haft föda och dryck) och sanerade alla handtag och kranar  med KLORIN. Nu luktar Syrenvägen 3C  badhus och allt är frid och fröjd.

Idag fyller lillasyster 19, vilket jag firar med kanelbullar och soffhäng med hundarna. Ja, soffhänget skulle egentligen varit en fortsättning på gårdagens uteplatsröjning, men vädret är för himla trist för att jag ska bli peppad till att samla torra löv och annat bös i en sopsäck tills fingrarna håller på att frysa av. Nej. Idag stannar vi inomhus och tänder ljus.

Och visar Dublinbilder förstås!

The Long Hall

Irish coffee

Doubledecker

Pizzalunch

Tappa själv?

obligatoriskflygplatsöl

Ghetto

Stroll

Stew

 

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

