Staket-issues, födelsedags-sushi, lövkrattning och 567 andra saker att sysselsätta sig med ett veckoslut

Helgen och jag har något gemensamt.  Vi är slut. Har gjort så himla mycket och är jag så trött att jag inte orkar gå och lägga mig! I fredags hade jag fosterbarnen, läs hundarna,  hos mig hela dagen vilket var mysigt som vanligt. Chillade i soffan på kvällen och avnjöt en god middag bestående av bakad potatis. Somnade på soffan till Tuxedo.

Lördagsförmiddagen gick åt till att riva ett skitfult staket som någon tidigare hyresgäst satt upp på uteplatsen. Med åtta cm långa spik!  Vad trodde hen? Att hen spikade fasad på ett hus?  Att hen säkrade sina ägor inför en kommande orkan?  Ett helvete att få bort var det i alla fall, men nu är det väck!  Efter arbetet invigde vi grillen med korv och gjorde oss iordning för kvällens kalas för syster på Nami.

Och där åt vi så gott! Hade lätt som en plätt kunnat trycka i mig åtta bitar till efter mina tolv, men någon måtta får det vara. Avslutade kvällen med drinkar, rosé till piano och nattamat hos mor och far. Blev lata och orkade inte gå hem (tar det tio minuter?), sov över och vaknade till dagens arbete bestående av trädgårdsröj, jordshopping och lövkrattning. Fin helg som vanligt!

image

image

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

