Jag har sommarlov

Juni är här! Solen skiner varje dag och mamma säger att jag är brun. Jag blir aldrig brun, vilket innebär att vi måste ha haft väldigt bra väder lately. Och det fortsätter idag. Jag ska sola, jag ska städa och jag ska vara hemmafru deluxe med midda’n klar kl 17.

Lite jobb innebär sommarlov på Syrenvägen. Jag vet inte när jag var långledig på sommaren senast. Lite skönt och lite tråkigt på samma gång förstås, men om sommaren tänker vara såhär fin går det ingen nöd på mig. Alls. Jag kanske till och med hinner bli jättebrun.

I söndags for vi till Ikea. Fann en säng som jag och Amanda byggde ihop igår. Sovrummet har blivit supermysigt och är inte bara ett ”sovhål” som vi kallade det fruktansvärda sovrummet i Uppsala. Kornblå tapeter med ful fettfläck från förra hyresgästen. Alltid dammigt. Alltid stökigt. Man ville inte städa i det fula sovhålet för det blev ändå aldrig  fint. Vi piffade med kuddar och överkast. Mamma köpte nya gardiner. Det hjälpte inte. Men nuuu! Superduperfint och man vill bara hänga där och mysa hela tiden.

Uteplatsen har också blivit fin nu. Gräsmattan har vuxit och behöver klippas, blommorna blommar och tomatplantan trivs. Jag älskar att ha min egna gräsmatta. Att inte behöva planera en utflykt och packa ner fika och filt för att kunna gå barfota en stund. Se så mysigt!

Pelargon

Blomlådan

Categories: Vardag | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

